Weet je wat ik het allerleukste vind om te doen?

Dat is het uitzetten van een retreat strategie. Van A tot Z en alles wat daar tussenin aan bod komt.

Ik begin met het bepalen van het thema. Daarna controleer ik samen met de opdrachtgever de doelgroep en we bepalen de locatie.

Als dat rond is krijgt het vervoer vorm en ik zoek uitstapjes die volledig in alignment zijn met het thema van de retreat.

Hierna zijn het programma en de training aan bod en als we eenmaal zo ver zijn, dan krijgt de retreat echt een gezicht en begint het te leven.

Maar nu komt het meest belangrijke deel: de financiële berekeningen en de vraagprijs die we gaan bepalen. Alle kosten zet ik op een rijtje en ik noteer de winstwens van de klant. Hier rolt dan automatisch de vraagprijs voor de klanten uit. Altijd een heel gepuzzel en ge-reken, maar zo ontzettend belangrijk om dit op de rit te hebben, zodat jij straks de winst draait die je voor ogen hebt.

Dan gaan we verder met iets heel leuks: de retreat in de markt zetten. De salespage wordt gemaakt en teksten geschreven. Wel een waarschuwing, ik ben heel streng op de teksten. Die moeten n.l. verkopen en mogen dus niet wollig en ‘breed’ zijn. Nee, alles gewoon in jip-en-janneke-taal. Dan bepalen we alle geschikte promotiekanalen en zetten we de promotiestrategie uit. Soms wil de klant dit zelf verzorgen, maar ik kan het ook verzorgen en daar heb ik veel plezier in.

Als dit allemaal loopt, dan ga ik me vast richten op de retreat zelf. Ik maak de tijdlijn en kijk waar eventuele knelpunten zitten, zodat iedereen daar alert op is. Ook zorgen we voor het fotodraaiboekje en bepalen we wat de klant tijdens deze retreat kan doen om de volgende retreat straks te kunnen promoten.

Afsluitend kijken we ook nog naar de opvolging van de retreat. Volgt er een reünie of terugkomdag of wordt er een programma aangeboden? Wat is hier nog voor nodig?

En zo zet je een retreat strategie op. Als alles dan met elkaar klopt, in alignment is, en ik met een gerust hart de regie over kan geven aan mijn klant, omdat alles op papier staat en uitgewerkt is, dan zit mijn werk er op. Tenminste … meestal. Een enkele keer wordt mijn assistentie ter plaatse gevraagd, maar dat doe ik steeds minder. Mijn tijd is namelijk kostbaar en naast mijn eigen retreats en de klanten in de Retraite Academie heb ik ook nog ons vakantiepark in Italië.

Ach ja, zo veel leuke dingen, zo weinig tijd .

Ik geniet echt van mijn werk en ik kan zelfs uit heel veel leuke opdrachten kiezen wat ik het allerleukste vind om te doen. Hoe tof is dat?

Wil jij weten hoe ik een retreat strategie voor jou uit zou zetten, plan dan eens een gratis skype met me in. Ik vertel je graag meer en neem jou zo heel veel hoofdbrekens en zorgen uit handen. En zoals gezegd … het is mijn werk, ik weet precies wat er nodig is en ik vind het enorm leuk om te doen. Een gouden combinatie.

Liefs, Irma

Met stunning retreats naar extra omzet
en high performance ondernemen