Ik las vanmorgen een post van een kennis-vriendin op Facebook en ik wist meteen “ze heeft helemaal gelijk”! Het kwam er op neer, dat ze geen ‘missie’ heeft, maar gewoon doet waar ze blij van wordt en waar ze toevallig heel erg goed in is.

En voor mijn gevoel klopte dit precies!

Sinds ik online onderneem (inmiddels al weer ruim 2 jaar) ben ik op zoek naar mijn missie. Dat ‘moet’ namelijk in het verhaal van jouw bedrijf. Er zijn een aantal spelregels en het hebben van een missie is er daar 1 van. Verder ‘moet’ je af en toe een challenge organiseren, ‘moet’ je lijst groeien en ‘moet’ je funnels inbouwen in je productaanbod.

Okay, ik stel het wat cru, maar jullie voelen vast wat ik bedoel.

Ik geloof zonder meer, dat bovenstaanden een kern van waarheid bevatten en voor heel veel ondernemers ook zeker zullen werken. Ik heb ze allemaal toegepast. Mijn eerste challenge was best een succes te noemen (van niets had ik 111 aanmeldingen en dat vond ik echt cool). Ik heb webinars gegeven met wisselend succes en ook de funnels staan ingebouwd in mijn productaanbod.

Maar…

Ik voel het niet. Van al die mensen die ingeschreven waren voor mijn challenge heeft slechts een handjevol de finish gehaald. Mijn webinars werden soms best leuk ‘bezocht’ met een verkoop aan 50% aan de kijkers, maar ik heb ook wel eens tegen een leeg scherm zitten praten. Best lullig, want je moet door, omdat je een replay hebt beloofd.

Ook ben ik al 2 jaar op zoek naar mijn ‘missie. Die ‘moet’ je tenslotte hebben. Maar wat nu als ik eens geen missie heb? Wat nu als ik gewoon doe waar ik goed in ben en wat ik leuk vind om over te brengen? Wanneer ik geen hoger doel heb, maar jou gewoon wil inspireren om vooral iets heel erg leuks te gaan doen waar je ook nog eens geweldige resultaten en een leuke winst mee kunt behalen?

Kortom… ik voel, dat het tijd is om afscheid te nemen van de ‘regeltjes’ en gewoon mijn eigen bedrijf te voeren. Dat wordt vast een enorme zoektocht met vallen en opstaan, maar dat is het nu ook. Gewoon, omdat het niet helemaal mijn manier van ondernemen is. Ik houd namelijk ontzettend van echt en oprecht contact. Zo weet ik, dat er opvolgmails uitgaan op het moment dat een klant een product heeft aangekocht of een gratis les heeft aangevraagd bij me. Maar ik heb werkelijk geen flauw idee uit het blote hoofd wanneer die mails er uit gaan en wat er ook al weer precies in staat. Lekker betrokken dus!

Wat ik meestal doe, is in mijn mailbox in de gaten houden wie er iets aangevraagd heeft en dan na een week of zo (of net wat mij uitkomt) in een rechtstreeks mailtje met oprechte interesse vragen of die persoon iets aan de informatie heeft gehad en of ik nog ergens bij kan helpen.

Dat vind ik wel zo leuk en klantvriendelijk.

Omslachtig? Ja, misschien wel. Maar het is ook de manier waarop ik ons vakantie charme resort in Italië al 13 jaar draai met veel succes en betrokken gasten. En daar gaat het me om. De verbinding, de oprechte interesse in elkaar en wat maakt het dan uit als je daar iets meer moeite voor moet doen.

Dus wanneer je een mailtje van mij krijgt, mag je me best replyen met de vraag of deze van mij komt of van meneer funnel en dan direct het gesprek met me aangaan.

En oh ja, mocht jij een idee hebben wat mijn missie is… just let me know.

Liefs, Irma

Wil je eens met me sparren wat een retreat voor jouw bedrijf kan betekenen of overleggen welke retreat strategie het beste bij jou past? Vraag dan een gratis skype aan.

Met stunning retreats naar extra omzet
en high performance ondernemen